Quan cal abraçar-se a la creu

 


DIUMENGE 24 DURANT L’ANY 

(Marc 8, 27-35)

 “Jesús va preguntar als seus deixebles: I vosaltres, ¿qui dieu que sóc? Pere li respon: Vós sou el Messies. Ells els prohibí severament que ho diguessin a ningú”.

 

L’apòstol Pere va tenir la intuïció o la il·luminació que Jesús era el Messies. Però, ¿què entenia amb aquest qualificatiu? ¿Potser que seria el Salvador polític del poble, el qui portaria pau i benestar a tota la gent de bona voluntat...? Això ja és alguna cosa... 

Jesús va haver d’aclarir què representava ser el Messies. Com a Messies que era, salvaria el poble. Però, ¿de quina manera? Potser d’una manera que la gent no s’imaginava. El profeta Isaïes ja ho havia predit: Déu m’ha parlat a cau d’orella i jo no m’he resistit ni fet enrere; he parat l’esquena als qui m’assotaven i les galtes als qui m’arrancaven la barba; no he amagat la cara davant d’ofenses i escopinades. El Senyor Déu m’ajuda; per això no em dono per vençut. I Jesús ho manifesta clarament a tots els deixebles: “El Fill de l’home ha de patir molt: els notables, els grans sacerdots i els mestres de la Llei l’han de rebutjar, ha de ser mort, i al cap de tres dies ressuscitarà”. Pere ha quedat impressionat. I no es deu haver fixat prou en allò de “al cap de tres dies ressuscitarà”. Per això es posa a contradir-lo: A tu, Jesús, això no et pot passar! ¿Com pot passar-te això a tu que ets l’Elegit i protegit per Déu? Llavors Jesús el reprèn: Calla d’una vegada! Tu no penses com Déu, sinó com els homes... I demana a tots que l’escoltin atentament: “Si algú vol venir amb mi, que es negui ell mateix, que prengui la seva creu i m’acompanyi”... 

Germans: També avui dia molts diuen que tenen fe en Jesús (en Déu) i confien que els ajudarà en les dificultats, que els traurà dels conflictes; diuen que tenen fe perquè pensen que Déu farà allò que ells volen. Alguns fins i tot estan disposats a fer sacrificis per forçar que Déu faci tot el que ells li demanen. Però fixem-nos que Jesús va dir alguna cosa més: Si algú vol venir amb Mi... I això d’anar amb Jesús, de viure tenint-lo molt a prop a dins el cor... és el que farà que un se senti veritablement salvat. Jo penso que a cap cristià no se li estalvia, un dia o altre, la prova del dolor i haver d’abraçar-se ben fort a la creu de Jesús. Els cristians potser haurem d’assumir moltes derrotes. Però, com deia un bon cristià que era el bisbe Pere Casaldàliga: Som soldats derrotats... d’una causa invencible...


Oració
 

Gràcies, Jesús,
per voler ser el meu amic i acompanyar-me en el camí de la vida.
Avui et demano que m’augmentis el desig de ser un bon seguidor teu.
Que perdi la por de seguir-te encara que el camí sigui costerut.
Senyor!
Referma la meva voluntat de ser teu per sempre.
Amén. Així sigui!


Enllaços musicals



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sentir-nos fills de Déu

Més que idees

La paciència de Jesús