Elegits per a la felicitat

 


DIUMENGE SISÈ DE PASQUA

(Joan 15, 9-17)

 “Jo us estimo tal com el Pare m’estima. Manteniu-vos en l’amor que us tinc… Tingueu l’alegria que jo tinc, una alegria ben plena… Vosaltres sou els meus amics”. 

El to de les lectures d’avui, ens el dona el Salm que hem recitat. Deia: Aclameu el Senyor, arreu de la terra, esclateu en cants i en crits d’alegria; perquè el Senyor ha revelat la seva ajuda, i tots els pobles contemplen la Salvació. 

La lectura dels Fets dels Apòstols explica l’alegria del pagà Corneli i de tot el grup que es trobaven a casa seva, quan Pere, convençut que Déu no fa diferències de persones, els va batejar i van rebre l’Esperit Sant. Llavors Pere es va quedar amb ells uns quants dies i van formar com una petita església domèstica o familiar. 

 Per altra banda, la carta de sant Joan també ens feia vibrar d’alegria quan llegíem que tothom qui estima és fill de Déu, ha nascut d’ell i el coneix, perquè Déu és amor. I quan un se sent estimat per Déu, està més predisposat a estimar el seu proïsme. I viure en l’amor, omple de goig, d’alegria. 

També l’evangeli que hem proclamat fa moure les fibres de la felicitat. Ens diu Jesús: “Jo us estimo tal com el Pare m’estima. Manteniu-vos en l’amor que us tinc… Tingueu l’alegria que jo tinc, una alegria ben plena… Vosaltres sou els meus amics. Ningú no té un amor més gran que el qui dona la vida pels seus amics. Jo us he escollit per confiar-vos la missió d’anar pertot arreu i donar fruit, un fruit que durarà sempre. Això us mano: que us estimeu els uns als altres”. 

Jesús ens vol feliços vivint en l’amor, un amor ben pur. No ens hem de tancar a cap nivell de l’amor veritable. Hem de créixer contínuament en l’amor fins a desviure’ns per donar alegria als altres. Gran cosa, i molt evangèlica, és ser consolador del sofriment dels altres, contagiant alegria i esperança. 

Germans: Saber-se estimat per algú, motiva, i produeix vida. Saber-se estimat per algú és necessari per a viure. Saber-se estimat per Jesús obre horitzons insospitats i il·limitats. Sentir-nos profundament estimats per Déu (Pare, Fill, Esperit Sant) ens fa sentir elegits per a la felicitat; elegits per a poder mirar el futur amb total confiança. Cert: Déu ens estima!! Som importants per a Ell. I Ell compta amb nosaltres... Per la nostra part, mirem de correspondre a l’amor que Déu ens té, estimant de tot cor els nostres germans (amics i enemics), tal com Jesús estimava i tal com ell ens ha recomanat, encomanat i manat de fer-ho!

 

Oració:

Senyor Jesucrist,

et donem gràcies perquè ens estimes tal com el Pare t’estima a Tu, i perquè ens comuniques la teva alegria i comparteixes l’amistat amb nosaltres.

Senyor!

Que la força del teu amor ens ajudi a estimar-nos veritablement, sense prejudicis.

Que cada dia puguem donar un pas més, per petit que sigui, en el camí d’aprendre a ser deixebles teus. Això ens farà experimentar una alegria ben plena: la teva.

Amén! Així sigui!


Enllaços musicals

Salm responsorial d'avui

Jo sé que el meu Salvador m'estima - Children's one voice

Gratia plena - Andrea Bocelli

You were there - Libera

Tu hi eres allà, quan jo estava caient,
i m’agafaves de la mà.
Ets refugi en la tempesta,
les ombres s’esfumen.
El teu amor il·lumina el cel.
Ave Maria, Reina gloriosa:
no m’abandonis mai…


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sentir-nos fills de Déu

Més que idees

La paciència de Jesús